FANDOM

Amanda Spence – naukowiec pracująca dla Kadmus, pełniąca później rolę wsparcia dla bohaterów.

Osobowość Edytuj

Amanda z pozoru wydaje się być spokojną i posłuszną pracowniczką, bezwzględnie wykonującą każde polecenie przełożonych Kadmus, jednak jednocześnie ukrywa głęboko w sobie strach. Bała się Superboy'a, a kiedy ten zaczął obarczać ją wszelkimi błędami Kadmosa, przestraszona kobieta wycofała się i powiedziała „jak sobie chcesz”.

Biografia Edytuj

Korzystna niekorzyść Edytuj

Amanda pomagała Markowi Desmondowi w badaniach nad Genomorfami[1]. Pomagała też później otworzyć zablokowane przez Robina drzwi do Projektu Kr. Po tym, jak pomocnicy zabrali ze sobą Superboy'a i pokonali Hit Sezonu, Amanda została nowym głównym naukowcem w Kadmos[2].

Amanda była wściekła, kiedy Superboy powrócił do Kadmosa i zaczął oskarżać ją o stworzenie kolejnego superklona. Jak się okazało, całe badania koncentrowane były na medycznych eksperymentach genetycznych z zastosowaniem Genomorfów. Kiedy młody bohater odnalazł Lustro i został przez niego pokonany, ponownie oskarżył Amandę o działanie na niekorzyść Kadmosa, co sprowokowało ją do odejścia[3].

Współpraca z bohaterami Edytuj

Amanda wraz z Merą, Vulko i Serling Roquette pomogła stworzyć Cure-Tech – urządzenie potrafiące eliminować skutki Starro-Tech i chronić przed kolejnym zarażeniem nim organizmu. Podczas ataku Błysku na Kadmos, Amanda leżała nieprzytomna na ziemi wraz z innymi Genomorfami[4].

Występy Edytuj

Liga MłodychEdytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Serial animowany „Liga Młodych” z 2010 roku, reżyseria Greg Weisman, scenariusz Brandon Vietti – odcinek „Dzień Niepodległości”.
  2. Serial animowany „Liga Młodych” z 2010 roku, reżyseria Greg Weisman, scenariusz Brandon Vietti – odcinek „Fajerwerki”.
  3. Serial animowany „Liga Młodych” z 2010 roku, reżyseria Greg Weisman, scenariusz Brandon Vietti – odcinek „Polityka”.
  4. Serial animowany „Liga Młodych” z 2010 roku, reżyseria Greg Weisman, scenariusz Brandon Vietti – odcinek „Stara znajomość”.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj