FANDOM

Batman: Arkham Asylum: The Road to Arkham” – jednozeszytowa specjalna opowieść, opowiadająca o podróży Batmana i Jokera.

Miała swoją amerykańską premierę w kwietniu 2009 roku.

O komiksie Edytuj

Twórcy Edytuj

Informacje Edytuj

  • Ilość stron: 9 stron
  • Prawa autorskie: DC Comics, 2009

Fabuła Edytuj

W deszczowy wieczór w Gotham City, Batman tuż po złapaniu Jokera zamknął go w Batmobilu, zamierzając przewieźć go do azylu Arkham. Błazen nie zdawał sobie jednak sprawy, w jakich jest kłopotach i dokuczał mścicielowi, nieustannie wypytując o drogę. Jego „zabawę” przerwał telefon od Wyroczni, której Mroczny Rycerz nakazał poinformować komisarza Gordona i naczelnika Sharpa o dostarczanym pacjencie.

Barbara była zadowolona z postępów, jakie osiągnęli w przeciągu ostatnich miesięcy, lecz Batman nie podchodził do tej sprawy w ten sposób. Zauważył bowiem, że ktoś anonimowy naprowadzał ich na kolejnych przestępców, dając wskazówki. Wrócił pamięcią do pierwszej wskazówki, jaką znaleźli w biurze doktor Cassidy, tuż po jej porwaniu. Następnie ukazała się próbka z substancją podobną do gazu strachu Stracha na Wróble, ale będąca o wiele silniejsza w działaniu, która naprowadziła ich na trop przestępcy. Obie sprawy coś łączyło, lecz z rytmu wywiązał się Joker, który został złapany podczas próby napaści na burmistrza Gotham, który to ostatecznie zrezygnował ze swojego stanowiska. Mściciel poprosił Wyrocznię, aby spróbowała ustalić, kto dał cynk policji.

W tym czasie w azylu naczelnik przygotowywał pracowników ośrodka do przyjęcia Jokera. Harley Quinn korzystając z nieuwagi personelu, wymknęła się i podała tajemniczy specyfik Bane'owi, chcąc go uciszyć. Batman zbliżając się do celu, zaczął podejrzewać, że noc dopiero się rozpoczęła i najgorsze dopiero nadejdzie.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj