FANDOM

Batman: Arkham City – druga część serii gier wideo „Batman: Arkham”, wyprodukowana przez Rocksteady Studios. Amerykańska premiera miała miejsce 18 października 2011 roku, a polska – 3 dni później.

Tak samo, jak poprzednia część, produkcja uzyskała wysokie oceny, a także zaczęła być uważana przez wielu za najlepszą część serii.

Opis fabularny Edytuj

Po niedawnych wydarzeniach z azylu Arkham na wyspie, były naczelnik, Quincy Sharp przypisał sobie zasługę opanowania sytuacji, do jakiej doprowadził Joker. Na tej historyjce mężczyzna oparł swoją kandydaturę na burmistrza Gotham City, dzięki czemu udało mu się wygrać wybory. Mając większą władzę w mieście niż przeciętny obywatel, Quincy wprowadził w życie plan wybudowania nowego więzienia dla przestępców i superprzestępców, który miałby zastąpić zniszczony azyl Arkham, który to został sprzedany prywatnej firmie ochroniarskiej TYGER. Lokacją tą została specjalnie wydzielona dzielnica Gotham, którą nazwano Arkham City. Naczelnikiem nowego ośrodka został tajemniczy Hugo Strange, co spotkało się z ogromną opozycją cywili i wzbudziło burzliwe dyskusje. Batman przyglądał się owemu więzieniu, lecz ostatecznie niespodziewanie jako Bruce Wayne został aresztowany przez TYGER i zesłany do nowo utworzonego więzienia, co pozwoliło mu na dalsze jego zbadanie, odkrywając zagadkową Procedurę 10.

Obsada Edytuj

Role drugoplanowe

DLC Edytuj

Fabularne Edytuj

Pakiety wyzwań Edytuj

Kosmetyczne Edytuj

Wymagania systemowe Edytuj

Podzespół Minimalne wymagania Zalecane wymagania
System operacyjny Windows XP SP3/Windows Vista SP 2/Windows 7 SP1 Windows XP SP3/Windows Vista SP 2/Windows 7 SP1
Procesor Intel Core 2 Duo 2.4 GHz
AMD Athlon 64 X2 4800+
procesor czterordzeniowy Intel lub AMD
Pamięć 2 GB 4 GB
Karta graficzna Nvidia GeForce 8800 lub AMD Radeon HD3850 Nvidia GeForce GTX260 lub AMD Radeon 5850
Miejsce na dysku 17 GB 17 GB

Ciekawostki Edytuj

  • Z wnętrza Iceberg Lounge widać dużą, szklaną kopułę na dachu, która nie jest widoczna z zewnątrz muzeum – dach jest całkowicie płaski.
  • Wchodząc do biura kierownika w hucie, możemy znaleźć test ciążowy Harley Quinn, który jest pozytywny. Dodatek „Zemsta Harley Quinn” zdrada jednak, że test był fikcyjny.
  • Po katastrofie śmigłowca Vicki Vale, Batman przenosi kobietę w bezpieczne miejsce za pomocą pazura. Scena ta odnosi się do sceny z filmu „Batman”, w którym Mroczny Rycerz również korzysta z wyrzutni, aby uratować znaną dziennikarkę.

Media Edytuj

Grafiki promocyjne Edytuj

Filmy Edytuj

Zobacz także Edytuj