FANDOM

Batman: Arkham City: Tom 1 #1” – pierwszy zeszyt pierwszego tomu serii opowiadającej o Batmanie.

Nosi on tytuł „Ruins” i miał swoją amerykańską premierę w lipcu 2011 roku.

O komiksie Edytuj

Twórcy Edytuj

Informacje Edytuj

  • Ilość stron: 23 stron
  • Prawa autorskie: DC Comics, 2011

Fabuła Edytuj

Nie minęło zbyt wiele, odkąd Batman pokonał Joker, ratując wyspy Arkham oraz Gotham City. Szalony błazen spędzał czas przykuty do krzesła w sali azylu Arkham, cierpiąc na skutki działania tytanu, którego śmiertelną dawkę zażył do walki z Mrocznym Rycerzem. Wszyscy uważają, że przestępca wkrótce zakończy swój żywot i jakby tego było mało, obawy ma również Harley Quinn, która nie może wytrzymać rozstania z miłością swojego życia.

W tym czasie były naczelnik azylu Arkham, Quincy Sharp kandyduje na burmistrza i uznał w radiu podczas wywiadu z Ryderem i Vale, że wszyscy przestępcy noszący maski powinni zostać schwytani — nawet Batman. Cały wywiad w telewizji oglądał komisarz Gordon z Mrocznym Rycerzem, którzy badali sprawę przestępczego rodzeństwa – „T&T”, którzy wpadli w posiadanie sporego zapasu tytanu i zaczęli go sobie wstrzykiwać, siejąc spustoszenie w mieście. Batman zdecydował się wpierw spotkać z Dwoma-Twarzami, dla którego rodzeństwo wcześniej pracowało. Przestępca rzutem monety zdecydował, że wyjawi bohaterowi prawdę. Opowiedział historię o tym, jak T&T pomagali mu w wyłowieniu tytanu, lecz mieli swój własny plan co do substancji. Zaczęli go sobie wstrzykiwać, zyskując na sile i niszcząc organizację Denta, chcąc ostatecznie przejąć nad nią dowodzenie.

W tym czasie Gordon zabezpieczał miejsce wywiadu Sharpa, nie spodziewając się ataku rodzeństwa, którzy wstrzyknęli do swojego organizmu jeszcze więcej tytanu. Wnet zjawił się Batman, który wykorzystując sztuczki użyte podczas walki ze zmutowanym Jokerem, szybko pokonał T&T. Dostrzegł jednak, że ci komunikują się z nieznaną osobą, która wydała im polecenie wysadzenia się w powietrze. Nim Mroczny Rycerz zdołał zainterweniować, było za późno i eksplozja zniszczyła nowy ratusz. Quincy Sharp był wściekły i zdecydował, aby odebrać Gotham City sporą część i stworzyć Arkham City będące nowym więzieniem, w którym można „trzymać śmieci” z Gotham. Analizując działania burmistrza, Bruce wydedukował, że ten nie mógł sam wpaść na takie coś i zaczął podejrzewać, że ktoś inny może pociągać za sznurki.

Obsada Edytuj

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj