FANDOM

Batman: Arkham City: Tom 1 #5” – piąty zeszyt pierwszego tomu serii opowiadającej o Batmanie.

Nosi on tytuł „Exposure” i miał swoją amerykańską premierę w październiku 2011 roku.

O komiksie Edytuj

Twórcy Edytuj

Informacje Edytuj

  • Ilość stron: 21 stron
  • Prawa autorskie: DC Comics, 2011

Fabuła Edytuj

Batman wyciągnął z jednego z agentów TYGER iformacje o tym, że to Hugo Strange pociąga za sznurki w Arkham City. W związku z tym mściciel powraca do BatJaskini, gdzie z pomocą Robina i Alfreda zbiera wszystkie obciążające naukowca dowody, aby przekazać je opinii publicznej. Strage jest jednak o krok do przodu przed bohaterem, gdyż nakazuje burmistrzowi publicznie ogłosić go nowym naczelnikiem Arkham City, co komplikuje sprawy. Dodatkowo zwiększa swoją popularność poprzez schytanie Victora Zsasza przez agentów TYGER, ukrywając to, że wcześniej sam go wypuścił. Jednocześnie udowadnia, że policja jest przestarzałą i słabą siłą, wzmacniając pozycje swojej armii.

Wiedząc, że Batman w tej sytuacji niewiele zdziała, Bruce postanowił pojawić się na konferencji prasowej jako milioner i playboy. Hugo był jednak na tyle sprytny, że odegrał przedstawienie podczas rozmowy z prasą, skutecznie odpierając każdy atak Wayne. Celem naukowca było jednak coś więcej — przejęcie całkowitej kontroli nad Gotham City, Arkham City za pomocą agentów TYGER, którzy kontrolowani za pomocą hipnozy, byli sposobem na wyeliminowanie innych superzłoczyńców. Tym sposobem wszyscy przestępcy uciekliby z Gotham, czy też w przeciwnym razie zostaliby uwięzieni w Arkham City, by walczyć o przetrwanie. Sam Strange zamierzał stać się zasadniczą siłą nie tylko w polityce miasta, ale także w przestępczym półświatku.

Hugo udało się również wydedukować, że Batman i Bruce Wayne to jedna osoba, zamierzając wykorzystać Arkham City, agentów TYGER oraz kilka sojuszy, które zawarł z innymi złoczyńcami, aby zabrać Batmanowi wszystko, złamać jego ducha, zniszczyć go i zająć jego miejsce, przyjmując na siebie legendę Mrocznego Rycerza. Stałby się tym samym, według własnych słów, „nieśmiertelnym” symbolem Gotham City.

Obsada Edytuj

Zobacz też Edytuj