FANDOM

Task Force X to nieoficjalna rządowa grupa uderzeniowa. Tworzą ją skazańcy bez szans na zwolnienie. Robią za mięso armatnie podczas niewykonalnych misji.Amanda Waller

Batman: Atak na Arkham” – film animowany wyprodukowany przy współpracy Warner Bros. i DC Comics, ukazujący legion samobójców Amandy Waller. Amerykańska premiera miała miejsce 25 lipca 2014 roku, podobnie jak polska, która powstała na zlecenie Galapagos Films.

Opis Edytuj

W mrocznym sercu Gotham City wznosi się Azyl Arkham, który gwałtownie zaludnia się dzikimi, niebezpiecznymi i szalonymi przestępcami. Kiedy w ostatecznym starciu Batman przegrywa z Człowiekiem-Zagadką, musi zrobić wszystko, by odzyskać z Arkham sekretną i bardzo niebezpieczną rzecz. Pomoc przychodzi z nieoczekiwanej strony: powołany przez rząd zespół, złożony z ludzi ukrywających się w podziemiach Gotham City, w którego skład wchodzą: Deadshot, Harley Quinn, Killer Frost, Kapitan Boomerang, King Shark i Black Spider.

Scenariusz Edytuj

Amanda Waller wykorzystując swoje wszystkie siły, próbuje schytać Człowieka-Zagadkę, lecz atak jej agentów na bazę przestępcy przerywa Batman, który pokonuje uzbrojonych mężczyzn i przyczynia się do aresztowania wroga oraz osadzenia go w azylu Arkham. Dyrektorka A.R.G.U.S. nie zamierzała jednak się poddać, gdyż mocno zależało jej na Enigmie. Zebrała więc grupę przestępców: Deadshota, Harley Quinn, Killer Frost, Kapitana Boomeranga, King Sharka, Black Spidera i KGBeasta, których wcieliła do projektu Task Force X. Mieli oni wykonywać niebezpieczne misje w zamian za złagodzenie wyroków lub też ich skrócenie.

Kobieta przedstawiła się osobiście i poinformowała ich o zasadach, a także o bombach, które mieli wszczepione w kark. KGBeast nie wierzył jednak agentce, uważając, iż tam po prostu blefuje. Amanda pozwoliła mu opuścić pomieszczenie, a gdy ten tylko to zrobił, bomba aktywowała się, zabijając przestępcę. Tym samym chciała pokazać, co grozi pozostałym, jeśli nie będą jej słuchali. Po przekazaniu celu misji szóstka została wysłana do Gotham City, gdzie mieli udać się do Pingwina po broń oraz sprzęt. Od początku pojawia się pewne napięcie, zwłaszcza u Harknessa, któremu nie podobał się pomysł, aby do Lawton nimi przewodził.

W tym czasie Batman poszukuje w mieście brudnej bomby, w której posiadanie wpadł Joker przed umieszczeniem w azylu Arkham. Niespodziewanie Harley Quinn zaczęła popełniać drobne, hałaśliwe przestępstwa, zmuszając Mrocznego Rycerza do interwencji. Za jego sprawą kobieta została aresztowana i wysłana do ośrodka, jednak detektyw nie zdawał sobie sprawy, iż był to plan legionu, aby dostać się do Enigmy. Cały zespół skutecznie przekracza mury ośrodka bez wykrycia, lecz w pewnym momencie Harley dostrzegła Jokera, z którym była pokłócona. Akcja rozkojarzyła ochroniarz, który próbowali powstrzymać kobietę przed zabiciem byłego ukochanego. Rozkojarzenie to pozwoliło skutecznie zinfiltrować Arkham i kontynuować swoją misję, dostając się do magazynu w azylu Arkham. Harley zabrała swój młot, natomiast Deadshot odnalazł tajemniczy pendrive, który był ich celem. Nagle pojawił się Batman, z którym przestępcy zaczęli walczyć. Udało im się wyjść z tego żywo, a Black Spider zdobył pas Mrocznego Rycerza, stwarzając pozory silnego przeciwnika. W rzeczywistości jednak Batman przebrał się za wroga, aby móc zrozumieć całą sytuację.

Zaraz po tym okazało się, że pendrive tak naprawdę nie istnieje i coś innego było celem zespołu. Deadshot szybko dostrzega, że Killer Frost znikła i wywnioskował, że Waller dała jej inne zadanie, którym prawdopodobnie było zabicie Człowieka-Zagadki. Kobieta jednak nie mogła go wykończyć, gdyż dowiedziała się, że Amanda od początku ich oszukuje i jej celem było zamordowanie Enigmy, który jako jedyny wiedział, jak wyłączyć bomby legionu samobójców. Postanowiła pomóc mu uciec, jednak to nie jest takie proste, gdyż cały personel azylu został postawiony w gotowości. W tym czasie, jakby problemów było mało, Joker uciekł ze swojej celi, wykorzystując ścianę, która została zniszczona przez Quinn podczas ataku złości.

Task Force X docierają w końcu do Człowieka-Zagadki i decydują się mu pomóc, w zamian za jego pomoc przy dezaktywowaniu bomb. Wspólnie przedzierają się do pokoju medycznego, gdzie Edward za pomocą elektrowstrząsów. Waller jednak dowiaduje się o zamiarach przestępców i aktywuje ich bomby, lecz wybuch sięga tylko King Sharka. Niepodłączony do maszyny Black Spider wychodzi z tego cało, co ujawnia podszywanie się Batmana pod niego. Chaos wywołany przez Jokera jednak rozprzestrzenia się na wyspie, a super-przestępców starających się uciec z placówki próbuje powstrzymać policja. Bomby zostają dezaktywowane, a Batman stara się pokonać legion, lecz udaje im się uciec. Ostatecznie sukces odnosi tylko Lawton, który opuszcza miasto po walce z Jokerem w helikopterze i skazaniu go na pewną śmierć.

W tym czasie Batman rozbroił ukrytą w młocie Harley bombę, ratując Gotham City. Po opanowaniu chaosu na wyspie Batman spotyka się z Waller, nie będąc zachwyconym z jej działań, o czym mówi jej wprost. Kobietę jednak nie obchodzi zdanie mściciela, sugerując, aby ten zajął się poszukiwaniami ciała Jokera, które nie zostało znalezione na miejscu wypadku. Gdy bohater odchodzi, Lawton z lotniska ze snajperki celuję w Amandę, chcąc zemścić się za to, do czego ta go zmusiła.

Obsada Edytuj

Cytaty Edytuj

  • Harley Quinn – Ty i ja kowboju! Gdy dotrzemy do Gotham, chętnie cie oprowadzę. Znam kilka przyjemnych miejsc...
  • Deadshot – Nie jestem zainteresowany.
  • Kapitan Boomerang – Mówiłem ci Harley, masz ochotę na figle, to jestem chętny.
  • Harley Quinn – Eee... Chciałbyś! Pomachaj trąbą przed Sharkiem.
  • King Shark – Spróbuj, a ją odgryzę.
  • Killer Frost – Joker ma brudną bombę? Aż mnie zmroziło!
  • Kapitan Boomerang – Gierki słowne? Serio?!
Killer Frost kopie Kapitana Boomeranga w wyniku zemsty
  • Kapitan Boomerang – Nie w klejnoty!
  • Killer Frost – Masz za swoje durniu!
Killer Frost pośpiesza zwijającego się z bólu sojusznika
  • Killer Frost – Rozchodzisz to Kapitanie Kangur.
  • Harley Quinn – Naczelnik wybierał datę urodzin jako większość swoich haseł.
  • Deadshot – Skąd o tym wiesz?
  • Harley Quinn – Kiedyś tu pracowałam. Nie wspominałam wcześniej?
  • Kapitan Boomerang – Dobre sobie! Niby co robiłaś?
  • Harley Quinn – Byłam psychiatrą głuptasie. A swoją drogą rzucanie boomerangiem oznacza, że nie potrafisz odpuścić.

Ciekawostki Edytuj

Media Edytuj

Zobacz też Edytuj