FANDOM

Batman: Długie Halloween – trzynastozeszytowa seria związana z postacią Batmana, wydana przez DC Comics. Jest napisany przez Jepha Loeba oraz narysowany przez Tima Sale'a.

Długie Halloween cofa się do początków kariery Batmana i opowiada ona o sprawie mordercy Holiday'a, grasującym w Gotham City. Przedstawia również sojusz Batmana z Harvey Dentem, później przemienionym w Two Face.

W Polsce ukazał się dwa razy - w 2013 został wydany przez Mucha Comics, oraz w 2016 znalazł się w Wielkiej Kolekcji Komiksów DC Comics Eaglemoss.

Historia Edytuj

Gotham City, czerwiec. Wesele Johnnego Viti, siostrzeńca Carmine Falcone, który mu je wyprawił. A jeszcze niedawno, po porażce Vitiego podczas porwania dzieci Jamesa Gordona, Rzymianin chciał wynająć zabójcę, by pozbyć się krewniaka. Teraz Falcone spotyka się z Brucem Waynem, którego chce przekonać do współpracy i tym samym prania jego brudnych pieniędzy. Wayne stawił się jedynie ze względu na znajomość jego ojca z ojcem Falconego. Nie zamierza jednak brać udziału w tym i odchodzi.

W tym samym miejscu Bruce spotyka Selinę Kyle, potajemnie Catwoman. Wayne wywołuje zainteresowanie Carli Viti, ciotki Johnnego.

Tymczasem Alberto Falcone - syn Carmine donosi ojcu, że Bruce Wayne tam wcześniej węszył. Rzymianin odpiera jednak, że Alberto nie powinien zamartwiać się jego sprawami. Milosz, pomocnik Falconego pokazuje mu zdjęcie Harvey'a Denta zapisującego rejestracje samochodów na jego parkingu. Podczas, kiedy prokurator mówi do siebie, że nie powinno go tu być, zbiry Falconego czyhają za jego plecami. Zostaje przez nich pobity.

Nieprzytomnego Denta znajdują Bruce i Selina. Po chwili Harvey odchodzi, a Selina pyta Wayne'a, czy ma jakieś plany na resztę wieczoru. Bruce jednak odpowiada, że jest zmęczony.

Komisariat policji. Jamesa Gordona w biurze nawiedza Harvey, który rzeczywiście nie wygląda najlepiej, co zauważa sam kapitan. Dent tłumaczy mu, że został pobity na weselu Falconego. Obaj zastanawiają się, jak mogą go "załatwić". Gordon postanawia zapoznać go z Batmanem.

Ponownie wesele. Bruce, będąc w gabinecie Falconego zauważył sejf. Jako, że nie mógł zbadać go w cywilu, do akcji musi wkroczyć Batman. Tymczasem owy sejf okrada Catwoman. To już nie pierwszy raz, kiedy Batman widzi ją robiącą coś, co ma powiązanie z Falconem. Po chwili do gabinetu wkraczają uzbrojeni ludzie Rzymianina, lecz oboje z łatwością pokonują ochroniarzy.