FANDOM

Batman Silver Age 001

Bruce Wayne - playboy i filiander który stracił rodziców w młodości.Jego debiut był Superman Vol 1 76.

BiografiaEdytuj

PoczątkiEdytuj

Bruce Wayne był jedynym synem lekarza, doktora Thomasa Wayne'a i Marthy. Jako małe dziecko, Bruce był wystawiony na kostiumy swojego ojca, które przypominały nietoperza i zostały użyte przez dr Wayne'a na imprezie z maskaradami. Był również narażony na tajemniczy mściciel zwany Cieniem, który uratował życie jego i ojca podczas napadu. Bruce natychmiast zainspirował się The Shadow i obu wydarzeniami, które miały wpływ na dorosłe życie Bruce'a.

Kilka tygodni później doktor Wayne, Martha i młody Bruce wrócili do domu z wieczoru w kinie. Napastnik o imieniu Joe Chill wyskoczył z cienia Park Row i napadł na nich, żądając perłowego naszyjnika Marthy. Dr Wayne próbował odeprzeć atak, ale Chill postrzelił go bezpośrednio w klatkę piersiową, zabijając go. Następnie skierował swoją broń na Marthę i zaciekle zakończył jej życie. Bruce patrzył z przerażeniem, jak jego rodzice okłamywali zamordowanych obok niego. Chill odwrócił się na pięcie i wybiegł z alejki. Zaraz po tym, jak jego rodzice zostali zamordowani, Bruce został pocieszony przez Leslie Thompkins, kobietę, która była świadkiem tragedii i postanowiła opiekować się młodą sierotą.Następnie Bruce złożył obietnicę grobową, że postawi zabójcę przed sądem i pomści ich śmierć, a lata miną, nim Bruce pozna prawdę o działaniach Joe Chilla.

Krótko po pogrzebie, Social Services przekazał Bruce'a pod opiekę jego wuja - Philipa Wayne'a. Zatrzymał się w posiadłości Philipa, a ponieważ jego wujek musiał podróżować ze względu na swoją pracę i rzadko bywał w domu, zaprzyjaźnił się z gosposią, panią Chilton. Chociaż nigdy nie wiedział o tym, pani Chilton była także matką Joe Chilla - człowieka, który zamordował swoich rodziców.

Nastoletnie lataEdytuj

Gdy Bruce stał się nastolatkiem, poświęcił się nauce wszystkiego, co tylko mógł o procedurze policyjnej. Postanowił wyśledzić najsłynniejszego prywatnego detektywa w mieście, Harveya Harrisa. Wkładając jasny czerwony, żółty i zielony kostium, by ukryć swoją tożsamość, Bruce wyśledził Harrisa, ale znalazł kryminalistę czekającego na jego zasadzkę. Bruce użył dużego wyświetlacza reklamowego, by przemóc bandytę, ratując życie Harrisa. Harris był pod takim wrażeniem nastolatki, że zgodził się wziąć go pod swoje skrzydła. Myśląc, że zamaskowany nastoletni chłopak wygląda tak kolorowo jak robin redbreast w swym kostiumie, Harris postanowił nazwać go Robin. Jako Robin, Bruce przez kilka tygodni trenował pod okiem Harveya Harrisa. Harris poinstruował go o lepszych punktach wykrywania przestępstw, szkolił go w gimnastyce i walce wręcz. Pracując razem, stali się nierozłączni iw ciągu zaledwie kilku lat udało im się zadać wyraźny cios w przestępczy świat podziemny.

Traning i edukacjaEdytuj

Kiedy nadszedł czas, aby Bruce wstąpił do college'u, rozstał się z Harvey Harris i rzucił się na studia. Specjalizował się nie tylko w kryminologii, ale także w naukach ścisłych. Po czterech intensywnych latach był już prawie gotowy, aby spełnić swoje marzenie, by zostać agentem prawa.

Po ukończeniu szkoły Bruce zaczął jednak oceniać swoją przyszłość. Uznał fakt, że organy ścigania często padały ofiarą niekończącej się biurokracji, która utrudniała im wymierzanie sprawiedliwości. Nie mógł w dobrej świadomości podążać tak nieefektywną ścieżką.Bruce podróżował po całym świecie w ramach przygotowań do swojej ostatecznej krucjaty i podczas tej podróży; odwiedził wiele miejsc do różnych celów. Szkolił się w Meksyku z Witch Doctor, aby doskonalić swoją mądrość i nauczyć się ufać swoim instynktom.

Bruce wrócił do pierwotnej posiadłości swojej rodziny, Wayne Manor, teraz wystarczająco zaawansowanej, by przejąć kontrolę nad interesami ojca w Wayne Enterprises, ale nadal istniała nierozstrzygnięta kwestia jego ślubowania.