FANDOM

„Fajerwerki” – drugi odcinek serialu „Liga Młodych”, który swoją amerykańską premierę miał 14 stycznia 2011 roku, natomiast polska premiera miała miejsce 11 czerwca 2012 roku.

Opis Edytuj

Wodnik, Robin i Mały Flash przeniknęli do Kadmusu, gdzie odnaleźli szesnastoletniego kolona SupermanaSuperboy'a. Po uwolnieniu go i wspólnej walce z Hitem Sezonu podczas ucieczki budynek się zapada.

Streszczenie Edytuj

Desmond and the Light

Desmond komunikuje się z Błyskiem

W swoim biurze, Mark Desmond zgłosił ostatnie zdarzenia z Kadmusu inwestorom. Opowiedział historie ataku i pojmania Wodnika, Robina i Małego Flasha, po czym chciał się dowiedzieć, co ma z nimi zrobić. L-1 i L-3 nakazali naukowcowi pobrać materiał genetyczny i pozbyć się dawców. Kiedy na mieście wystrzeliwane były fajerwerki z okazji dnia niepodległości, trzej pomocnicy byli nieprzytomni uwięzieni w kapsułach w 42 podziemnym piętrze. Nieznany głos w myślach nakazał im się obudzić i zrobiwszy to, zauważyli stojącego przed nimi Superboy'a. Mały Flash rozpoczął rozmowę z klonem, kiedy to Desmond zlecił doktor Spence przygotowanie sekwencji klonowania. Następnie naukowiec nakazał Strażnikowi odciągnąć klona od kapsuł z pomocnikami. Mężczyzna początkowo nie poparł tego planu, jednak jego G-Gnom przekonał go telepatycznie do zaleceń Desmonda.

Pomocnicy zauważyli, że klon potrafi rozmawiać, więc Wodnik zapytał o to, jak się wychowywał. Superboy zdradził, że G-Gnomy nauczyły go podstawowych czynności i dały mu wiedzę o świecie, jednak nigdy nie widział żadnej z tych rzeczy. Bohaterowie starali się nakłonić go do pomocy, w zamian za pokazanie wszystkiego, czego Kadmos mu nie pokazał i pozwolą mu spotkać się z Supermanem. Nagle pojawił się Desmond, który wyśmiał propozycje pomocników. Spence rozpoczęła sekwencję klonowania, a Strażnik eskortował Superboya, którego G-Gnom telepatycznie rozkazał mu iść do kapsuły. Krzycząc z bólu, Wodnik zadał pytanie: „co w takie sytuacji zrobiłby Superman”, co klon usłyszał i zmusił się do powrotu. Młodzieniec zaatakował Strażnika i Desmonda, po czym uwolnił Wodnika, kiedy Robin uwalniał Małego Flasha. Zaraz po tym zaczęli kierować się do wyjścia, niszcząc za sobą wybuchowymi batarangami komory klonowania. Rozwścieczony Mark nakazał wszystkim Genomorfom spróbować złapać uciekinierów.

Plan of Dubbilex

Bezwzględny plan Dubbilexa

Bohaterowie chcieli uciec szybem windy, gdzie Superboy odkrył, że nie potrafi latać. Mimo wszystko udało mu się wdrapać na górę, jednak był rozczarowany ze swoich umiejętności. Podczas dalszej ucieczki, klon słyszał wskazówki w swojej głowie, którymi doprowadził drużynę w ślepy zaułek. Robin jednak nie poddał się i przeprowadził przyjaciół przez kanały wentylacyjne. Desmon próbował ich śledzić za pomocą czujników ruchu, ale Robin zdążył włamać się do kamer bezpieczeństwa. Po wyjściu z kanałów i zgubieniu wrogów, Mały Flash rozbiegł się po schodach, ogłuszając przeciwników, a Superboy zniszczył za nim całą klatkę schodową. W tym samym czasie Desmond zrezygnował z pościgu i udał się po coś wartościowego z projektu Hitu Sezonu. Bohaterowie ciągle próbowali się wydostać, ale było za późno na przedarcie się przez mechaniczne drzwi. Nagle za nimi pojawiła się cała armia Genomorfów, która telepatycznie osłabiła herosów z wyjątkiem Superboy'a. Chłopak dowiaduje się, że to Dubbilex stał za głosem w jego głowie, który wyraźnie pomógł mu w ucieczce. Naukowiec wyjaśnia, że „projekt Kr” jest ich największym sukcesem, który może zapewnić wolność reszcie Genomorfów. Rozmowę przerwał Desmond, który myśląc, że może wszystko naprawić, wypił fiolkę substancji, która zmieniła go w gigantycznego potwora – Hit Sezonu.

Rozpoczęła się walka z niezwykle silnym przeciwnikiem, który nie chciał dać za wygraną. Podczas wymiany ciosów z Wodnikiem, drużyna wpada na pomysł, aby użyć filarów podtrzymujących sufit do zatrzymania potwora. Kolejno zmuszają Hit Sezonu do zrujnowania odpowiednich elementów budynku, a następnie na środku sali powalają przeciwnika, kiedy Robin wysadza ostatni z filarów. Cały budynek się zapada, a spod gruzów wychodzą bohaterowie, których osłonił Superboy. Wiedząc, że Hit Sezonu jest ogłuszony, Mały Flash pokazał klonowi księżyc, kiedy nagle przyleciała cała Liga Sprawiedliwych. Po krótkiej niezręcznej i cichej chwili, Superboy wyszedł krok przed drużynę i wyjaśnił, że jest klonem Superman. To zaskakuje zarówno Batmana i Człowieka ze Stali, którzy żądają więcej wyjaśnień. Pewna część Ligi zajęła się aresztowaniem Desmonda, kiedy Marsjanin Łowca i Wonder Woman zachęcali Supermana do porozmawiania ze swoim klonem. Bohater jednak się nie zgodził i odleciał po kilku słowach. W tym samym czasie Batman wyraźnie nie był zadowolony, nie pochwalał tego, że oszukali Ligę i zagrozili życia, po czym zakazał im zachowywać się tak ponownie. Pomocnicy jednak zostali naprzeciw swoich mentorów i stwierdzili, że zrobili to, do czego zostali przeszkoleni. Te słowa sprawiają, że Batman zastanawiał się, co uczynić z tym faktem.

The Team is formed

Uformowanie drużyny

Batman poinformował młodych bohaterów, że Liga zgodziła się na utworzenie oddziału dla nich, ale pod warunkiem, że będą działać na jej zasadach. Red Tornado zgłosił się jako opiekun, a Black Canary zaoferowała swoją pomoc jako trenerka. Mroczny Rycerz zastrzegł, że Liga Młodych będzie pojawiać się jedynie na tajnych misjach, a większe akcje wciąż będą należeć do Ligi Sprawiedliwych. Po chwili Batman wprowadza piątego członka zespołu, siostrzenicę Marsjanina Łowcy – Marsjankę. W tym samym czasie w Waszyngtonie trwała przebudowa Kadmos. Strażnik został umieszczony jako główny zarządca, a doktor Spence została głównym naukowcem. Mężczyzna przysięga, że stworzą łagodniejszą firmę, bez tajnych projektów hodowlanych i bez używania G-Gnomów do kontroli umysłu. W międzyczasie Błysk rozpatrywał, czy umieszczenie Strażnika jako zarządcy to dobry pomysł. Wyraźnie byli zaniepokojeni utratą projektu Kr i zaangażowaniem młodych pomocników. L-1 był jednak przekonany, że dzięki temu mogą być same korzyści.

Obsada Edytuj

Role główne

Role drugoplanowe

Cytaty Edytuj

  • Mały Flash – Co? Co to ty chcesz?! Nie gap się tak, bo zaczynam się ciebie bać!
  • Robin – Mały, nie wkurzaj gościa, który może usmażyć nas wzrokiem...
  • Mark Desmond – Niestety, będą zajęci czymś innym... Zacznij procedurę klonowania.
  • Robin – Pas! Nie marzy mi się braciszek!
  • Mark Desmond – I zabierz broń z powrotem na miejsce!
  • Mały Flash – Ten koleś traktuje Superka jak rzecz!

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo ten odcinek został wyemitowany w Ameryce wraz z odcinkiem „Dzień Niepodległości”, tworząc tym samym godzinny wstęp do serialu.

Zobacz też Edytuj

Szablon:Navbox/Odcinki/Liga Młodych

Więcej z Fandomu

Losowa wiki