FANDOM

Chcę z bardzo złych ludzi stworzyć zespół, który może zrobić coś dobrego. Walczyć na wojnie, pokonać nowego Supermana... [...] To wszystko będzie nieoficjalne i nieformalne i całkowicie tajne. Jak wpadną, do niczego się nie przyznamy. Następną wojnę wygrają właśnie meta-ludzie – nasi, albo ich. Nie my jedni szukamy takich po całym świecie...

Amanda Waller

Legion samobójców” – film wydany przy współpracy Warner Bros. i DC Comics, skupiający się na powstaniu grupy zadaniowej X. Amerykańska premiera miała miejsce 5 sierpnia 2016 roku, natomiast polska odbyła się 5 sierpnia 2016 roku.

Opis Edytuj

Tajna agencja rządowa o nazwie A.R.G.U.S. pod kierownictwem Amandy Waller tworzy drużynę Task Force X składającą się z najgroźniejszych przestępców na świecie. W skład zespołu wchodzą między innymi takie postacie jak Harley Quinn, Kapitan Boomerang, Enchantress, Deadshot i szef oddziału Rick Flag. Bohaterowie dowiadują się, że nie zostali wybrani dlatego, iż mają szansę wygrać, ale dlatego, że nikt nie będzie ich żałował, gdy poniosą klęskę.

Scenariusz Edytuj

Po śmierci Supermana, Amanda Waller zdecydowała się utworzyć Task Force X – organizację złożoną z niebezpiecznych więźniów, którzy w zamian za wykonywane misje będą mieli skracane wyroki. W jej skład wchodzi Deadshot, Harley Quinn, Enchantress, El Diablo, Kapitan Boomerang, Killer Croc i Slipknot, a także Katana, która decyduje się pomóc dowodzić grupą pułkownikowi Flagowi. W przypadku, gdyby ktoś z nich chciał uciec lub nie wykonywał rozkazów, każdy został wyposażony w specjalną bombę umieszczoną przy rdzeniu kręgowym.

Jednym z rekrutów miała być dziewczyna pułkownika Flga, doktor June Moone, której ciało zamieszkuje potężna czarownica Enchantress. Przez długi czas była ona pod kontrolą Waller, jednak w końcu udało jej się uciec, przywrócić do życia swojego brata Incubusa i rozpocząć klęskę w Midway City. Oboje zawiedzeni na ludzkości postanowili stworzyć maszynę zagłady, która by rozpoczęła nowe życie na Ziemi. Całe wydarzenie przez ludzkość uważane było za potężny atak terrorystyczny, ale Amanda wiedziała, co się dzieje i w związku z tym postanowiła wysłać Task Force X na pierwszą misję.

Tymczasem Joker dowiedział się o torturach, jakie Harley Quinn przeżywała w więzieniu i postanowił działać, kontaktując się z twórcą bomb będących w ciałach przestępców. Drużyna przechodzi kilka prób, dowiadując się o prawdziwej naturze misji i zagrożeniu, z jakim się mierzą. Po drodze ginie też Slipknot, który za namową Boomeranga próbował uciec. W końcu dostają się do swojego celu, którym okazuje się być sama Waller. Zdenerwowani przestępcy, wiedząc, że nie mają innego wyjścia, eskortują kobietę na dach, gdzie ku zaskoczeniu atakuje ich helikopter Jokera, który zabiera Harley, wcześniej dezaktywując jej bombę. Na rozkaz Amandy pojazd zostaje zestrzelony, lecz Quinn udaje się uratować. Zaraz po tym przylatuje kolejny helikopter po Amandę, lecz i ten zostaje zestrzelony. Task Force X postanawia jej pomóc, lecz na miejscu nikogo nie odnajduje. Wtedy Deadshot odnajduje dokumenty, z których dowiaduje się o potworach, którzy czekają na końcu ich podróży. Reszta przestępców decyduje się iść z nim do pobliskiego zniszczonego baru, gdzie dowiadują się trochę o sobie. Po chwili przychodzi Rick, który przeprasza za utajnianie celu i przedstawia, jak to wygląda z jego punktu widzenia. Wychodząc, niszczy urządzenie pozwalające mu aktywować bomby. Mimo otrzymanej wolności Task Force X postanowiło iść za Flagiem i dokończyć swoją misję.

Na miejscu Enchantress próbuje swoimi mocami przekonać zespół, aby dołączył do niego, lecz dzięki El Diablo zaczynają rozróżniać fikcję od normalności. Sam Chato Santana postanawia się zmierzyć z Incubusem i znacznie go osłabia, doprowadzając go, jak i siebie do śmierci. Zmotywowany poświęceniem kompana zespół z całych sił atakuje czarownice, ostatecznie doprowadzając ją do śmierci i uratowania uwięzionej June Moon. Chwilę radości przerywa Waller, która mówi, że wyroki przestępców zostają skrócone o dziesięć lat – wszystkich, oprócz Boomeranga. Agentka decyduje się spełnić też kilka życzeń zespołu jak widzenia Floyda z córką czy telewizor dla Waylona. Po powrocie do więzienia niespodziewanie do celi Harley dostaje się oddział mężczyzn w służbowych strojach. W jednym z nich znajduje się Joker, który przeżył katastrofę i zabiera dziewczynę ze sobą.

Scena po napisach Edytuj

Bruce Wayne spotyka się z Amandą Waller, która daje mężczyźnie rządowe akta dotyczące meta-ludzi w zamian za ochronę jej osoby i działań przed śledztwami tego, co miało miejsce w Midway City. Kobieta nie dostaje odpowiedzi, po co są milionerowi potrzebne te dokumenty, a gdy ten wychodzi, mówi, żeby przestał pracować w nocy, sprawiając wrażenie znania sekretu Wayne'a.

Obsada Edytuj

Role główne

Role drugoplanowe

Cytaty Edytuj

  • Amanda Waller – ...uwolniła meta-ludzką moc, potężniejszą, niż wszystkie inne, czyli Enchantress. Teraz mieszka w ciele pani doktor...
  • Agent rządowy #1 – A gdzie jest w tej chwili?
  • Amanda Waller – W mojej kieszeni.
  • Agent rządowy #2 – To czemu nie zamieniła cię jeszcze w jakąś żabę?
  • Agent rządowy #1 – Bezpieczeństwo naszego kraju ma zależeć od wiedź, gangsterów i krokodyli?
  • Agent rządowy #2 – O dziewczynie Jokera zapomniałeś...
Lawton przystawia broń do skroni Griggsa
  • Griggs – Pułkowniku, to właśnie przed czymś takim ostrzegałem!
  • Floyd Lawton – Co na kolację?
  • Griggs – Ames, jeśli on mnie zastrzeli, to masz go zabić... i wyczyść historię w mojej przeglądarce.
  • Rick Flag – Posłuchajcie, wasze szyje... Zastrzyk pamiętacie? To ładunek wybuchowy wielkości ziarenka ryżu, ale wybucha jak granat. Kto mnie nie słucha, ten ginie. Kto będzie uciekał, ten ginie. Kto mnie wkurzy, albo będzie podskakiwał, też wiecie – też ginie...
  • Harley Quinn – Ja jestem dosyć wkurzająca, tak na wszelki wypadek mówię...
Harley poznaje Katanę
  • Harley Quinn – Harley Quinn, miło cię poznać. Niezłe perfumy, co to jest? Swądek zgonu? He he he he...

Ciekawostki Edytuj

  • Roboczy tytuł filmu nosił nazwę „Bravo 14”.
  • Aktorzy wcielający się w członków Task Force X wytatuowali sobie nawzajem słowo SQAD na ciele.
  • Kij baseballowy wykorzystywany przez Harley Quinn otrzymał Kevin Smith jako podziękowanie za bycie gospodarzem w „Dawn of Justice League”. Smith dał kij swojej córce, Harley Quinn Smith, która została nazwana po postaci z DC Comics.
  • Scena katastrofy śmigłowca została nakręcona jako ostatnia, na wypadek kontuzji któregokolwiek z aktorów.
  • Ze względu na mroczny charakter produkcji w ekipie musiał znaleźć się terapeuta.
  • Film miał swoją premierę w 50 rocznicę debiutu Jokera w Batmanie z 1966 roku.
  • Killer Croc ma tylko osiem linijek tekstu w całym filmu co przekłada się na 64 słowa.
  • Postać Slipknota przedstawiona była bez ogródek jako seryjny gwałciciel. Miało to na celu zniechęcenie widzów do tego bohatera, aby usprawiedliwić jego przedwczesne zejście.

Media Edytuj

Plakaty promocyjne Edytuj

Grafiki promocyjne Edytuj

Filmy Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki