FANDOM

Wspólnota. Kiedyś to właśnie ta cecha definiowała społeczeństwo. Ludzie razem walczyli o wspólną sprawę. Dbali o innych. Chronili i pomagali. Kryliśmy się przed mrokiem i panującymi w nim potworami. Społeczność oznaczała postęp. A teraz... Wszystko stanęło na głowie. Czcimy bożka współzawodnictwa. Stawiamy fortece, żeby się odgrodzić. Walczymy. Zdradzamy. Stajemy się potworami, których się baliśmy.Lonnie Machin, „Batman: Arkham Origins
Lonnie Machin, znany jako Anarky – aktywista polityczny będący samozwańczym głosem ludu. Postrzega korporacje i rządy jako wrogów, których trzeba zniszczyć. Jego celem jest oczyszczenie Gotham City z korupcji, przez co posiada gigantyczne poparcie wśród młodzieży i rozczarowanych obecnym stanem życia ludzi.

Osobowość Edytuj

Lonnie jest radykalnym eksterministą polityczny, który wyrażał publicznie swoją pogardę dla rządów, korporacji i wszystkiego, co sprawowało pewną kontrolę nad jednostkami. Nie cofnie się przed niczym, żeby osiągnąć zamierzony cel. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że stosowane przez niego metody wiążą się z bezsensownym niszczeniem. Jego idealizm i wysokie mniemanie o sobie praktycznie uniemożliwiają dyskusje z nim. Mimo pozornie dobrych intencji Anarky ironicznie dążył do tego samego poziomu kontroli nad innymi, z którym walczył. Cieszył się on jednak wysokim poparciem, co tylko motywowało go do dalszych pseudopolitycznych zagrywek.

Moce i zdolności Edytuj

Zdolności Edytuj

Anarky pierwszy raz walczy z Batmanem (Arkhamwersum)

Zdolności waleczne Anarky'ego

  • Ekspert w walce wręcz – Lonnie potrafi walczyć wręcz, co pokazał podczas starcia z Batmanem.
  • Ekspert w walce bronią – Machin potrafi korzystać z broni palnej, jednak głównie wyposażony jest w elektryczne kijki, których używa podczas walki.
  • Kondycja fizyczna – jako młody chłopak, Lonnie posiada dobrą kondycję fizyczną, która przydaje się podczas jego aktywistycznych działań.
  • Inteligencja – Lonnie wykazuje się także ponad przeciętną inteligencją jak na swój wiek, bowiem był w stanie skupić na sobie uwagę Batmana i przemówić do ludzi, przekazując im swoje wartości, które ci poparli.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Lonnie początkowo działał jako aktywista, który był kilkukrotnie aresztowany za graffiti z anarchistycznymi tematami. Był również podejrzany o organizowanie radykalnych protestów, niszczenie miejsc publicznych, wznoszenie obozów w środku miasta, a także inne zakłócenia porządku. Machin jednak nie poddawał się i używał mediów społecznościowych i haktywizmu, by nękać polityków, liderów biznesowych i funkcjonariuszy. Z czasem zaczął wytwarzać urządzenia z ładunkami wybuchowymi i w tym czasie zaczął być poszukiwany pod zarzutem włamania i zniszczenia mienia publicznego, zniszczenia mienia rządowego i organizowanie niezarejestrowanych demonstracji[1].

Konfrontacja z Mrocznym Rycerzem Edytuj

Anarky zostaje pokonany przez Batmana (Arkhamwersum) (2)

Anarky poddaje się Batmanowi

Lonnie przygotował skomplikowany plan, który ujrzał światło dzienne w noc wigilijna. Obiecywał społeczności, że do świtu wszelkie źródła korupcji w Gotham City zostaną zniszczone i w tym celu na trzech budynkach w mieście umieścił ładunki wybuchowe, które pozwolił Batmanowi rozbroić, nakierowując go na cele za pomocą zrekrutowanych bezdomnych mieszkańców miasta, którzy byli gotowy zginąć za jego sprawę. Pierwsze ładunki wybuchowe znajdowały się na lokalnym banku, gdyż właściciel wykorzystywał go do prania brudnych pieniędzy, a pracownicy defraudowali środki, odmawiając pożyczek osobom, które tego potrzebowały[1].

Druga bomba znajdowała się na kasynie, które według Anarky było skorumpowane do szpiku kości. Trzecia natomiast umieszczona była na dachu komisariatu, lecz i tutaj mściciel zdążył ją rozbroić. Zaskoczony zaradnością Batmana Anarky zaprosił bohatera na spotkanie w pobliskim sądzie. Tam anarchista zaproponował mu współpracę, lecz Mroczny Rycerz odmówił i doszło do walki, którą przestępca przegrał. Batman, ściągając mu maskę, odkrył, że jest to tylko dzieciak. Lonnie wyznał, iż uważał, że oboje są tacy sami, a także określił mieszkańców Gotham jako winnych i słabych tego, co się dzieje w ich mieście[1]. Mimo tego, że Machin został aresztowany, jego wyznawcy do sylwestra walczyli o jego sprawę, wywołując w mieście różne zamieszki[2].

Kurtka i maska Anarky'ego znalazły się w pokoju dowodowym policji, lecz sam Lonnie nie był w więzieniu. Według Aarona Casha chłopak mógł zostać zabrany przez rząd, któremu nie podobały się jego działania[3].

Występy Edytuj

Gry wideo Edytuj

  1. Batman: Arkham Origins

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Gra wideo „Batman: Arkham Origins” z 2013 roku.
  2. Gra wideo „Batman: Arkham Origins” z 2013 roku – dodatek „Serca twego chłód”.
  3. Gra wideo „Batman: Arkham Knight” z 2015 roku.

Zobacz też Edytuj