FANDOM

Martha Wayne – matka Bruce'a, która po jego śmierci stała się przestępcą znanym pod pseudonimem Joker.

Osobowość Edytuj

Martha była spokojną i kochającą matką, jednak po tym, jak na własne oczy widziała śmierć syna coś w niej się zmieniło. Nie mogła przyjąć tego do siebie i oszalała, stając się tym samym szaloną i niezrównoważoną psychicznie osobą, gotową zrobić wszystko, aby osiągnąć własne cele.

Biografia Edytuj

Zaburzone kontinuum Edytuj

Bruce Wayne death (7)

Niespodziewana śmierć syna

Kiedy Waynowie wracali z kina do domu ciemną alejką, zaatakował ich nieznany napastnik, który oddał jeden strzał w młodego Bruce'a Wayne. Thomas ze wściekłości ruszył na przestępcę i uderzał go z całej siły, aż stracił przytomność. Następnie zauważył, że Martha nie rozumie, co się stało i nie chciała tego przyjąć do siebie. Zabrała z twarzy zakrwawioną rękę i zaczęła się psychicznie śmiać[1].

Przez kilka następnych lat, działała pod pseudonimem Joker i budziła niepokój w miejscach, gdzie się pojawiała. Z pomocą Yo-Yo porwała sędziego Harvey'ego Denta i przetrzymywała go dla zabawy w swojej kryjówce. Martha, jak wszyscy mieszkańcy Ziemi, zginęła podczas wybuchu maszyny zagłady Aquamana[1].

Występy Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Film animowany „Liga Sprawiedliwych: Zaburzone kontinuum” z 2013 roku, reżyseria Jay Oliva, scenariusz Jim Krieg.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj