FANDOM

Mam nadzieję, że kiedyś zrozumiesz, jak bardzo się mylisz w sprawie Gotham. Tego miasta nie ma sensu ocalać. Nie można go uratować, trzeba tu zrobić czystki. I od fundamentów zbudować nowe.Sandra Wu-San, „Batman: Arkham Origins
Sandra Wu-San, znana jako Lady Shiva – świetnie wyszkolona i niebezpieczna zabójczyni ligi cieni, której umiejętności oceniano jako niezrównane. Zabijała głównie po to, aby sprawdzić swoje umiejętności i nikt nie wychodził cało spod jej ostrza. Kiedy „Czarna Maska” zaoferował potężną nagrodę za zabicie Batmana, kobieta została wysłana przez Ra's al Ghula, aby przeprowadziła kilka testów na Mrocznym Rycerzu.

W tym samym czasie kobieta spotkała się z Quincy Sharp, któremu zapewniła posadę burmistrza w zamian za ponowne otwarcie azylu Arkham.

Osobowość Edytuj

Sandra jest z pozoru zimną, wyrachowaną i bardzo inteligentną młodą kobietą, która jest gotowa zrobić wszystko, aby osiągnąć swoje cele. Przez brak dzieciństwa i szkolenie w szeregach liga cieni od najmłodszych lat, kobieta wciąż trenowała swoje ciało i umysł do tego stopnia, w którym okrzyknięto ją jedna z najniebezpieczniejszych osób na świecie. Zarówno Batman jak i Bane obawiali się Shivy i byli tego samego zdania – nie wolno jej lekceważyć. Z tego samego powodu Sandra była bardzo dumna ze swoich zdolności, chociaż nie zachowywała się arogancko i wierzyła, że jest zdolna przegrać.

Shiva nienawidziła przestępców z gigantyczną zaciętością i wierzyła, że nie można ich zmienić. W związku z tym zabijała ich bez najmniejszych skrupułów. Jedynym wyjątkiem był Bane, którego zabójczyni darzyła wzajemnym szacunkiem. Sandra była wierna lidze i nie jest jasne, dlaczego później przestała się pojawiać, a także nie była wspomniana.

Moce i zdolności Edytuj

Zdolności Edytuj

Lady Shiva walczy z Brucem Waynem podczas jego treningu (Arkhamwersum) (4)

Zdolności waleczne Shivy

  • Ekspert w walce wręcz – Shiva od najmłodszych lat szkolona w lidze cieni wspinała się po szczeblach zdolności, stając się jedną z najlepszych zabójczyń służących Ra's al Ghulowi.
  • Ekspert w walce bronią – szkolenie w lidze pozwoliło Sandrze opanować również walkę najróżniejszym orężem, przy czym najlepiej radzi sobie z kataną i sztyletami.
  • Kondycja fizyczna – Shiva posiada bardzo dobrą kondycję fizyczną, co jest ważną cechą zabójców ligi cieni.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Szkolenie Wayne'a

Kirigi był jednym z nauczycieli Sandry, który pewnego dnia wezwał ją, aby ta przeszkoliła Bruce'a Wayne'a. Działała bez oręża, wykonując artystyczne ataki i uniki, dobrze radząc sobie z przeciwnikiem. Shiva odnosiła jedynie obrażenia podczas kontr i ataku przy ogłuszeniu, co doprowadziło do jej porażki[1].

Niedługo po tym Shiva dołączyła do elitarnej grupy zabójców ligi cieni, służąc Ra's al Ghulowi. Na jego polecenie kobieta nawiązała kontakt z Quincy Sharpem, którego przekonała do ponownego otworzenia szpitalu psychiatrycznego, azylu Arkham. Twierdziła, że w zamian za to jej mistrz pozwoli mu w osiągnięciu jego celu – chęci zostania burmistrzem Gotham City. Niedługo po tym Shiva skontaktowała się z jednym z potencjalnych rywali biznesowych – Banem, który był wobec niej podejrzliwy. Mężczyzna nie będąc pewny jej zamiarów, porwał ją i przetrzymywał w swojej kryjówce, gdzie chciał wyciągnąć z niej informacje. Kobieta postanowiła „wyjawić sekret” w najmniej szkodliwym stopniu i wyznała, że wiele wie o formule TN-1. Te słowa przeraziły Bane'a, zwłaszcza gdy dowiedział się, kto jest jej mistrzem. Niedługo po tym kobieta uciekła i dołączyła do swoje gwardii[2].

Polowanie na Mrocznego Rycerza Edytuj

Lady Shiva walczy z Batmanem podczas ostatniego testu (Arkhamwersum)

Testowanie Mrocznego Rycerza

Shiva przechodziła ulicami Gotham City, kiedy zaatakowała ja grupa przestępców. Kobieta bez problemu ich pokonała, a ostatni z nich przekazał jej dokumenty dotyczące zorganizowanej przez „Czarną Maskę” łapaninę Batmana, za którego zabicie oferował potężne pieniądze. Kobieta wiedziała, że mistrz był zainteresowany jego osobą, więc postanowiła go sprawdzić, motywując się pieniędzmi przestępca jako nagrodą pocieszenia, jeśli Mroczny Rycerz nie zda egzaminu[2].

Shiva zwabiła Batmana, używając porzuconego wózka z nagraniem płaczącego dziecka i kiedy bohater badał sprawę, ta zaatakowała go. Szybko opowiedziała o swoim planie i wskazała lokalizację niewinnego policjanta, którego życie wisi na włosku. Pozwoliła mężczyźnie wybrać, czy warto go uratować. Batman zdołał ocalić funkcjonariusza, dowiadując się od niego o drugim porwanym. Idąc tropem, odkrył, że policjant został zamordowany. Wnet pojawiła się Shiva, która odparła, że należała mu się śmierć, bowiem był skorumpowany. Wskazała bohaterowi miejsce ostatecznego testu, po czym zniknęła w dymie. Gdy tylko mściciel się pojawił, Shiva wraz z kilkunastoma zabójcami ligi cieni zaczęła walkę, którą Mroczny Rycerz wygrał. Sandra pozwoliła Batmanowi żyć i wycofała się z polowania, potwierdzając słowa mistrza o sile Wayne'a. Gdy bohater próbował aresztować zabójczynię, ta zniknęła. Tuż po wigilii, Shiva i jej ludzie opuścili Gotham[2].

Występy Edytuj

Gry wideo Edytuj

  1. Batman: Arkham Origins
  2. Batman: Arkham Origins – Initiation

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Gra wideo „Batman: Arkham Origins” z 2013 roku – dodatek „Initiation”.
  2. 2,0 2,1 2,2 Gra wideo „Batman: Arkham Origins” z 2013 roku.

Zobacz też Edytuj