FANDOM

Jestem najgorszym detektywem na świecie!Batzarro, „Superman/Batman: Tom 1 #20
Wayne Bruce – odpowiednik Bruce'a Wayne'a pochodzący z świata Bizarro, który chciał stać się takim samym bohaterem, jakim jest Batman. Z powodu swojej nieudolności ochrzcił się pseudonimem Batzarro – najgorszego detektywa na świecie.

Osobowość Edytuj

Batzarro jest mało inteligentną postacią, świadomą swojego braku inteligencji i określającym się mianem najgorszego detektywa na świecie. Mimo to stara się dorównać swojemu protoplaście, Batmanowi, wielokrotnie nazywając go „idolem”. Sam nie jest do końca pewny, skąd pochodzi i jak powstał, ale ma przed oczyma jeden cel – uratować Mrocznego Rycerza. Kiedy natrafiła się odpowiednia okazja, przyjął on na siebie śmiertelny pocisk Jokera i konając zdradził bohaterowi, że go zawiódł. Świadczyło to o jego odwadze napędzanej głównie szaleństwem i postawionym celem, którego mimo trudności Batzarro nie zamierzał odrzucić.

Moce i zdolności Edytuj

Zdolności Edytuj

  • Ekspert w walce bronią – Wayne potrafi obsługiwać większość broni palnej, a także broni białej. Często robi to nieudolnie, jednakże potrafi skupić się na celu i w niego trafić.

Biografia Edytuj

Batzarro meet Bizarro

Spotkanie Bizarro

Batzarro ochrzcił się mianem najgorszego detektywa na świecie i zaczął używać dwóch pistoletów, zabijając zakochane pary przechodzące przez Crime Alley. Pragnął zostać takim samym bohaterem, jakim jest Batman, lecz tak jak Bizarro był nieudolnym naśladowcą swojego protoplasty. Kiedy Batzarro spotkał Bizarro na miejscu zbrodni, postanowili połączyć siły. Batzarro zgodził się i obaj uścisnęli sobie dłonie, z czego ten był niezwykle rozbawiony. Sam Bizarro natomiast czuł się dziwnie z powodu niebieskiego kryptonitu, który jego sojusznik zdobył podczas deszczu meteorytów. Bizarro odleciał, ale powiedział, że wróci oraz pomoże mu rozwiązać sprawę morderstwa, na co on odpowiedział, że mu dziękuje, zaznaczając przy tym, że niczego nie dotknie, dlatego też miejsce zbrodni nie będzie w żaden sposób naruszone[1].

Batzarro poszukując wrażeń, dostrzegł walkę Batmana z Atomic Skullem, do której postanowił się dołączyć. W rzeczywistości pogorszył sytuację i zaszkodził bohaterowi, przez co Superman musiał pomóc sojusznikowi. Zaraz po tym udał się do Bizzaro, z którym postanowił połączyć siły, aby „uratować” Batmana i Supermana z tarapatów[2]. Wspólnie udali się do Strażnicy, gdzie pokonali Marsjanina Łowcę, aby dostać się do teleporterów. Z powodu braku inteligencji wprowadzili złe koordynaty i znaleźli się w dwóch różnych miejscach. Batzarro napotkał innego Superman, który to widząc spadającego z nieba przeciwnika, przechwycił go i zażądał odpowiedzi, kto go przysłał[3].

Batzarro death

Śmierć Batzarro

Batzarro próbował się uwolnić z uścisku Sowieckiego Supermana, ale bezskutecznie. Pomogły dopiero granaty dymne, które rozproszyły przeciwnika. W niewyjaśnionych okolicznościach Batzarro przeniósł się w inne miejsce po wleceniu w komin elektrowni, ściągając na siebie uwagę Maximums[4]. Po chwili okazało się, że Maximums są tworami Jokera i Mister Mxyzptlka, a jakby tego było mało, na polu walki pojawił się Batman z różnymi wersjami Supermana i siebie. Batzarro widząc Jokera wymierzającego w Mrocznego Rycerza z broni, osłonił go własną piersią, obrywając przy tym śmiertelnie. Przeprosił Batmana i przyznał, że był najgorszym detektywem na świecie i go zawiódł. Bohater nie wiedział o istnieniu tej wersji siebie, na co klaun odpowiedział, że stworzył go wraz z mocą Mxyzptlka[5].

Bizarro nieco później uratował Batzarro, wyciągając go ze Strefy Widmo[6]. Mężczyzna zaczął się zmieniać i stał się mądrzejszy oraz bardziej kompetentny, przez co Bizarro nie mógł go zrozumieć i zaczął nazywać go „Nie-Bruce”[7].

Występy Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Dwudziesty rozdział pierwszego tomu komiksu „Superman/Batman”.
  2. Dwudziesty pierwszy rozdział pierwszego tomu komiksu „Superman/Batman”.
  3. Dwudziesty drugi rozdział pierwszego tomu komiksu „Superman/Batman”.
  4. Dwudziesty trzeci rozdział pierwszego tomu komiksu „Superman/Batman”.
  5. Dwudziesty czwarty rozdział pierwszego tomu komiksu „Superman/Batman”.
  6. Dwudziesty piaty rozdział pierwszego tomu komiksu „Superman/Batman”.
  7. Pierwszy rozdział pierwszego tomu komiksu „Infinite Halloween Special”.

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Szablon:Navbox/New Earth